Taaskasutus ja loovus Meelespea rühmas
Meelespea
rühma lapsed on suured loovuse ja meisterdamise fännid. Iga nädal pakub neile
võimaluse avastada uusi materjale ja ideid, sest õpetajad planeerivad
meisterdustegevused vastavalt nädalaplaani teemale. Eriline rõhk on pandud
taaskasutusele – nii saavad lapsed luua vahvaid kunstitöid ja samal ajal
õppida, kuidas anda vanadele asjadele uus elu. Taaskasutatavad materjalid on
kasutuses läbi aastaringi erinevate teemade juures.
Taaskasutus kui loovuse allikas
Taaskasutusmaterjalid
on Meelespea rühma meisterduste keskmes. Laste osavad käed on valmistanud
näiteks:
•
Une-Mati nukud vanadest riidejääkidest
•
Jänese portreed munarestidest
•
Pokud WC-paberirullidest ja takunöörist.
Need meisterdused pole ainult lõbusad, vaid aitavad arendada laste käelist osavust ja loovust. Lisaks õpetavad need jätkusuutlikku mõtteviisi – vanu asju ei pea alati ära viskama, vaid neid saab nutikalt uuesti kasutada.
Meelespea
rühma lastevanemad on selles loomeprotsessis aktiivselt kaasatud. Nad aitavad
koguda ja tuua erinevaid taaskasutusmaterjale, mida meisterdamiseks vaja läheb.
Selline koostöö loob ühtsustunde ja näitab, kui oluline on lapse arengule nii
kodu kui ka lasteaia panus.
Õppemängud
Taaskasutus
ei piirdu ainult meisterdustega – Meelespea rühmas on valmistatud ka
mitmesuguseid õppemänge, mida lapsed suure huviga kasutavad. Need mängud
aitavad arendada tähelepanu, loogilist mõtlemist ja peenmotoorikat.
Taaskasutuse õppetunnid tulevaseks
eluks
Kui
lapsed juba varakult õpivad taaskasutuse olulisust, mõjutab see positiivselt
nende tulevikku mitmel moel. Nad omandavad keskkonnateadlikkuse, mis aitab neil
hilisemas elus teha vastutustundlikke valikuid – olgu selleks prügi
sorteerimine, esemete korduvkasutamine või säästlik tarbimine. Lisaks arendab
loov mõtlemine ja oskus näha vanades asjades uut potentsiaali
probleemilahendusoskust, mis on väärtuslik igas eluvaldkonnas. Samuti õpivad
lapsed hoolima ümbritsevast maailmast ja mõistma, et igaühe väiksed teod võivad
muuta maailma paremaks. Need teadmised ja hoiakud kujundavad tulevikus teadlikumaid,
hoolivamaid ja leidlikumaid täiskasvanuid.
Artikli autor: Anneli Heinmets
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar